Google grow greek tourism online στην Καλαμάτα

27. 03. 2015
Τελευταία ενημέρωση : 08 Απρίλιος 2015
Δημιουργήθηκε : 08 Απρίλιος 2015

growΗ YourWay παραβρέθηκε στην εκδήλωση της Google που πραγματοποιήθηκε στις 23/3/2015 στην Καλαμάτα με θέμα «Grow Greek tourism online».

Εκεί ειπώθηκαν από τα πλέον επίσημα χείλια εντυπωσιακά στατιστικά νούμερα και αποτελέσματα διεθνών μελετών που αποδεικνύουν τι σημασία και της διαδικτυακής προβολής μιας τουριστική επιχείρησης.

Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της εκδήλωσης ήταν ότι στην Ελλάδα οι τουριστικές επιχειρήσεις δεν εκμεταλλεύονται στον βαθμό που θα μπορούσαν το διαδίκτυο για να προσελκύσουν πελάτες, αφήνοντας έτσι ανεκμετάλλευτο ένα μεγάλο ποσοστό επισκεπτών που κάνουν τις ταξιδιωτικές και τουριστικές αναζητήσεις μέσο του internet.

Δεύτερο σημαντικό συμπέρασμα ήταν ότι για να είναι αποτελεσματική η χρήση του διαδικτύου από τις τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία με ειδικούς στον τομέα της διαδικτυακής προβολής. Αυτοί θα καθοδηγήσουν την επιχείρηση στην χρήση των σωστών εργαλείων και μέσων για την επίτευξη των στόχων, καθώς πολλές φορές η μη σωστή χρήση του διαδικτύου μπορεί να οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα, πχ ένα κακοσχεδιασμένο web site ενός τουριστικού καταλύματος θα αποτρέψει τον επισκέπτη από το να κλείσει τις διακοπές του σε αυτό.

Μερικά από τα ενδιαφέροντα στοιχεία που ανακοινώθηκαν στην εκδήλωση:

  • Ο τουρισμός είναι ένας τομέας μείζονος σημασίας για την Ελλάδα. Το 2014, εκτιμάται πως συνεισέφερε άμεσα περίπου 17 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 20,5% του ΑΕΠ και το 20% της απασχόλησης, όπως τονίστηκε. Η ευκαιρία για περαιτέρω ανάπτυξη είναι σημαντική, καθώς μια αύξηση της διαδικτυακής δραστηριότητας του ελληνικού τουριστικού κλάδου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3%, δημιουργώντας έως και 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης, ανάφερε ο διευθυντής εταιρικών σχέσεων της Google Ελλάδας, Διονύσης Κολoκοτσάς.
  • Το διαδίκτυο έχει διεισδύσει πλέον σημαντικά στον τομέα του τουρισμού, με το 51% των νοικοκυριών της ΕΕ να το χρησιμοποιούν για τα ταξίδια τους. Στην Ελλάδα, μόνο το 10% των διεθνών τουριστικών αφίξεων προέρχεται μέσω του διαδικτύου, λόγω της χαμηλής διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων.
  • «Οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις υποεκπροσωπούνται στο Διαδίκτυο, με το ψηφιακό μερίδιο του εισερχόμενου τουρισμού να βρίσκεται στο 10%, ενώ ο αντίστοιχος μέσος όρος της Ευρώπης είναι στο 49%». Την επισήμανση αυτή κάνει μιλώντας στην «Ε» η Δήμητρα Χριστοδούλου, διευθύντρια Μάρκετινγκ Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Google Ελλάδας, με αφορμή την πρωτοβουλία "Grow Greek Tourism Online".
  • «Το Διαδίκτυο ανοίγει για μια επιχείρηση ένα παράθυρο στον κόσμο -και υπάρχει πληθώρα επιστημονικών ερευνών που υποστηρίζουν πως η διαδικτυακή παρουσία μιας επιχείρησης είναι σημαντικός μοχλός για την ανάπτυξή της.
    Μία έρευνα από τη McKinsey το 2011 έδειξε πως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν ισχυρή παρουσία στο Διαδίκτυο αναπτύσσονται τουλάχιστον δύο φορές πιο γρήγορα από εκείνες με μικρή ή καθόλου διαδικτυακή παρουσία.