Έκθεση Deloitte και Facebook: Τα ψηφιακά κανάλια στον τουριστικό κλάδο

20. 04. 2015
Τελευταία ενημέρωση : 20 Απρίλιος 2015
Δημιουργήθηκε : 20 Απρίλιος 2015

tabletvacationsΜια νέα μελέτη από την εταιρία Deloitte σε συνεργασία με τη Facebook αναδεικνύει τη σημασία και την χρησιμότητα του διαδικτύου και ειδικότερα των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης για τις επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου.


Μερικά από τα βασικά συμπεράσματα:

 

Οι τουριστικές επιχειρήσεις δεν έχουν αξιοποιήσει πλήρως τις επιχειρηματικές ευκαιρίες και τα οικονομικά οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με την έκθεση Τα ψηφιακά κανάλια στον τουριστικό κλάδο που δημοσίευσαν πρόσφατα το Facebook και η Deloitte Touche Tohmatsu Limited (Deloitte Global).

Η έκθεση υποστηρίζει ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει

να ενσωματώσουν πλήρως τα ψηφιακά κανάλια στις συνολικές επιχειρησιακές στρατηγικές τους προκειμένου να ενισχύσουν τις σχέσεις τους με τους καταναλωτές.

Τα συμπεράσματα της έκθεσης προέρχονται από την ανάλυση που πραγματοποίησε η Deloitte Global στα πλαίσια παγκόσμιας έρευνας για λογαριασμό του Facebook. Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν 10.500 χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με την έρευνα, ως πηγή ιδεών για ταξίδια επιλέγονται στην πρώτη θέση οι φίλοι και η οικογένεια από το 50% των ερωτηθέντων. Στη δεύτερη θέση κατατάσσονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (33%), ενώ ακολουθούν οι τηλεοπτικές εκπομπές (32%), τα ταξιδιωτικά φυλλάδια (31%), και οι μηχανές αναζήτησης (31%). Ωστόσο, μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από τη Deloitte ΗΠΑ και το MIT Sloan Management Review διαπίστωσε ότι περισσότερο από το 50% των στελεχών του τουριστικού κλάδου πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις τους υστερούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό όσον αφορά στην παρουσία τους στα ψηφιακά μέσα. Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να δρομολογήσουν συγκεκριμένες δράσεις ώστε να αποκομίσουν τα οφέλη από μια πλήρως ενσωματωμένη ψηφιακή στρατηγική.

Ο Lee McCabe, Επικεφαλής Τουρισμού, Εκπαίδευσης και Καταναλωτικών Υπηρεσιών στο Facebook, ανέφερε: «Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις επενδύουν στη ψηφιακή τεχνολογία και στην υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών και της καινοτομίας ταχύτερα από τους ανταγωνιστές τους. Οι επιχειρήσεις αυτές αλλάζουν εσωτερικά τις οργανωτικές τους δομές προκειμένου να προωθήσουν τη συνεργασία μεταξύ των τμημάτων και να μετατρέψουν την ψηφιακή τεχνολογία απαραίτητη για όλες τις ομάδες. Οι επιτυχημένες τουριστικές επιχειρήσεις δε βλέπουν τα «μέσα κοινωνικής δικτύωσης» ως ξεχωριστή μονάδα, αλλά ως ένα βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη και την επιτυχία».

Ο Adam Weissenberg, Επικεφαλής των Υπηρεσιών στον Κλάδο Τουρισμού και Ψυχαγωγίας της Deloitte Global, δήλωσε: «Οι τουριστικές επιχειρήσεις που δεν αξιοποιούν τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που δημιουργούν οι ψηφιακές πλατφόρμες ενδεχομένως να στερούνται σημαντικών πηγών ανάπτυξης. Με τη σωστή προσέγγιση, η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να μεταμορφώσει τις ενέργειες μάρκετινγκ μιας τουριστικής επιχείρησης, και να δημιουργήσει σημαντικές αποδόσεις (return on investment). Ωστόσο, οι αποτελεσματικές στρατηγικές πρέπει να συνδέονται με τους επιχειρησιακούς στόχους, προκειμένου να αποφέρουν απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα».